10 клас Укр. літ.

23 лютого 2022

Тема: Контрольна робота.

Виконати тестові завдання.

22 лютого 2022

Тема: Новела "Valse melancolique". Підсумковий урок.

Виконати ТЕСТ.

21 лютого 2022

Тема: Урок виразного читання.

Виразне читання уривка з новели "Valse melancolique".

15-16 лютого 2022

Тема: Новела "Valse melancolique". Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь.

Вивчити уривок напам'ять (На вибір учня).

1.  Потім най надходять на нас ті страшила, якими лякають перед незамужністю, як — самітність, безпомічність, дивацтво і т. ін. Ми не будемо самітні. Не будемо смішні, не будемо, так сказати б, бідні. Будемо мати своє товариство, розуміється й мужчин, бо без мужчин – монотонно, і будемо собі жити по душі. Тоді юрба переконається, що незамужня жінка — то не предмет насміху й пожалування, лише істота, що розвинулася неподілено. Значить: не будемо, приміром, жінками чоловіків або матерями, лише самими жінками. Ти розумієш? Будемо людьми, що не пішли ані в жінки, ані в матері, а розвинулися так вповні... Я не кажу, що йду саме до того ідеалу. 

2.  Дo тoгo poзцвіту мoєї душі пoтpебувaлa я лише кількa слів йoгo любoві, — ми нікoли не гoвopили пpo любoв дo себе... вoнa існувaлa між нaми лише німoю музикoю... тaк, як цвіт пoтpебує не paз лише легкoгo пoдуву вітpу дo пoвнoгo poзвитку, без oгляду нa те, щo пізніше нaстaне; aле він не вимoвив їх. Мaв їх у душі, нoсив їх у гoлoсі, нoсив в oчaх, aле — не вимoвив... і я шукaлa пpичини тoї мoвчaнки, щo мене вбивaлa, шукaлa... ні! шукaю її ще й тепеp — і не мoжу її віднaйти! Витpяслa йoму всі лелії зі свoєї душі під нoги, a він не пізнaв їх. Думaв, щo тo тaкі цвіти, кoтpі в'януть і в вoді відживaють нaнoвo. Але oдні лелії не oживaють нaсвіжo в вoді...

3.  Була незвичайно доброго серця: отут в одній хвилі кидалася, гарячилася й змагалася, а вже в другій — була добра. Товариство, в яке входила, і товаришки, що її любили, розпестили її, догоджуючи їй у найменшій дрібниці, боготворячи її задля краси й таланту та задля її оригінальних помислів. Належала до різних товариств, не жалувала нічого, а визичуваних товаришкам грошей не приймала ніколи назад. Любила над усе елеганцію, називаючи се третьою важною заповіддю в умовах до щастя; бувала через се не раз навіть несправедлива в осуді людей, але до елеганції тягло її, мов дитину до чічки. 

4.  Я чула не раз сей етюд, чула й забувала наново, але коли вона грала його і кілька разів раз по раз, — я неначе інший слух дістала.
Душа стала здібна розуміти музику...
Кімната наша стала мінитися.
В неї напливали лагідно, одностайними хвилями, один по другім, один по другім, звуки. Все звуки й звуки. Хвилюючи сильніше й слабше, піднімаючися високо й спадаючи знов, заповняючи широкий простір собою.
Повторяючися, змінилися незамітно в красу. І вона поривала. Не голосною перемагаючою силою, лише самою ніжністю й м'якістю. Перемагала, приманюючи звучними барвами, а чуття віддавалися їй, потопаючи в ній без жалю...

5.  — Більше не любила я нікого в своїм житті. Але воно добре, — додала, поглянувши повним сіяючим поглядом до другої кімнати, де стояв її улюблений інструмент, — бо можу цілу душу віддати резонаторові. І я віддаю її йому! Коли сяду до нього, находжу рівновагу свого духу, вертає мені гордість і почуття, що стою високо-високо! Зате й граю йому звуками, яких не почує від нікого, і буду йому грати до останнього свого віддиху... Я знаю. Він останеться мені вірним. Він не мужик; не з того дерева, що виростає на широкій дорозі, але з того, що росте на самих вершинах... Я його музикант.
Встала й отворила широко рамена, мовби хотіла обняти кого, а очі її, великі, смутні очі, засіяли предивним блиском. 

6. Вона грала там, у неосвіченій кімнаті, а двері стояли, як перше, отворені...
Грала свій вальс, але так, як ніколи.Мабуть, ніколи не заслугував він більше на назву "Valse mélancolique", як тепер. Перша часть — повна веселості і грації, повна визову до танцю, а друга... О, та гама! Та нам добре знана ворохобна гама! Збігала шаленим льотом від ясних звуків до глибоких, а там — неспокій, глядання, розпучливе нишпорення раз коло разу, топлення тонів, бій, — і знов збіг звуків удолину... відтак саме посередині гами смутний акорд-закінчення.
Ганнуся плакала. І я плакала.
Обі знали ми, що одно життя зломилося.
Відтак вона скінчила грати і ввійшла.

14 лютого 2022

Тема: Новела "Valse melancolique". Образи нових жінок-інтелектуалок.

Опрацювати ст. 151-155. Ст. 155 відповідати на запитання. Ознайомитися зі змістом твору. Характеризувати образи.

09 лютого 2022

Тема: Новела "Valse melancolique". Образи твору.

Опрацювати ст. 151-155. Ст. 155 відповідати на запитання. Ознайомитися зі змістом твору.


08 лютого 2022

Тема: Образ ліричної героїні новели-роздуму "Impromtu phantasie".

Опрацювати ст. 150-151.

_________________________________________

07 травня

Тема: Олександр Олесь. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості ("З журбою радість обнялась").

Читати та аналізувати поезію.

30 квітня

Тема: Микола Вороний. Коротко про життя і творчість. "Блакитна панна"

Вивчити поезію напам'ять.

27 квітня

Тема: Художні особливості драми-фейєрії.

23 квітня

Тема: Образи-персонажі твору. Природа і людина у творі, художні особливості драми-фейєрії.

Підручник ст. 192-194 - опрацювати, відповідати на питання усно ст. 195.

20 квітня

Тема: Драма-фейєрія "Лісова пісня". Фольклорно-міфологічна основа сюжету.

Підручник ст.189-192 - опрацювати. Ознайомитися зі змістом твору.

13 квітня

Тема: Урок мовленєвого розвитку. Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом.

Написати етюд.

9 квітня

Тема: Відданість своїм мріям, прагнення до мети ("Мріє, не зрадь!.."), зображення повені людських почуттів у вірші "Стояла я і слухала весну...".

Виразно читати та аналізувати поезії "Мріє, не зрадь!.." та "Стояла я і слухала весну...".

6 квітня

Тема: Леся Українка "Contra spem spero" як світолядна декларація сильної вольової особистості.

Вивчити поезію напам'ять.

2 квітня

Тема: Леся Українка життєвий і творчий шлях. Неоромантизм як основа естетичної позиції.

Опрацювати сторінки підручника (177-182), написати конспект, відповідати на запитання ст. 182 (усно).

30 березня

Тема: Образне слово поетичного модернізму. Зв'язок із зарубіжною літературою.

Опрацювати сторінки підручника (174-177), відповідати на запитання ст. 177.

_______________________________________

22 січня

Тема: Повість "Тіні забутих предків". Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією й дійсністю.

 Читати повість "Тіні забутих предків".

19 січня

Тема: Психологічна новела "Intermezzo" з жанровими ознаками поезії у прозі. Автобіографічна основа.

Читати новелу "Intermezzo".

15 січня

Тема: Михайло Коцюбинський. Життя і творчість. Значення стильового новаторства М.Коцюбинського для української літератури.

Опрацювати ст. 126-133, ст. 134 - відповідати на запитання. Читати новелу "Intermezzo", повість "Тіні забутих предків".



12 січня

Тема: Модерна українська проза. Основні риси українського прозового модернізму.

Опрацювати сторінки підручника (118 - 124), відповідати на запитання ст. 125.

_________________________________________

13 листопада

Тема: "Театр корифеїв"

Опрацювати сторінки підручника (59-69). Відповідати на запитання ст. 69.

6 листопада

Тема: Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров'я людини.

Опрацювати сторінки підручника (53-58). Відповідати на запитання ст. 57-58.

3 листопада

Тема: Шлях Нечипора Варениченка від правдошукацтва до розбійництва.

Опрацювати сторінки підручника (47-53).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу